Podstawa kreacji w świecie mody - zdolności i wiedza
Świat mody to przestrzeń pełna życia. Każdy nowy sezon przynosi nam ciekawe trendy, które kreują rzeczywistość wokół nas. Owszem, być może najbardziej ekstrawaganckie pomysły nie przenikają na ulice polskich miast, ale są swoistym kierunkiem dla nadchodzących i nieuchronnych zmian. Jak współtworzyć świat mody, aby to właśnie nasze pomysły odnosiły sukces i zapisały się złotymi zgłoskami w historii mody? Odpowiedź jest prosta: trzeba umiejętnie wykorzystywać swoje walory w postaci wiedzy, ale też zdolności.
Relację pomiędzy tymi dwiema wartościami można przyrównać do biegu rzeki. Kreatywność to woda, która nieuporządkowana, niszczy brzegi, nadając im nieuporządkowany i często dziki kształt. Wiedza będzie w tym przypadku porządkiem, który nie tylko ustabilizuje jej bieg, ale też sprawi, że otaczająca przestrzeń zostanie zagospodarowana z pożytkiem dla ludzi i zwierząt.
Czy projektowania ubrań można się nauczyć?
Osoby kreatywne i pełne pomysłów jak najbardziej mogą współtworzyć świat mody. Niemniej ich zdolności muszą zostać "oszlifowane" przez wybitne umysły, które pokierują przyszłych projektantów na edukacyjnej ścieżce. W końcu umiejętne projektowanie ubrań to:
- zdolność wdrażania własnych pomysłów z wykorzystaniem nowoczesnych technologii,
- zdrowa ambicja, chęć ciągłego doskonalenia się,
- umiejętne podpatrywanie rozwiązań wdrażanych przez najlepszych,
- kreowanie własnego wizerunku,
- obserwowanie i wyczuwanie zmian w świecie mody, tak w skali lokalnej, jak i globalnej.
Kreatywne projektowanie ubrań to także ciągła analiza, doświadczanie i eksperymentowanie, a także odkrywanie siebie samego i inspiracji, które motywują do dalszej pracy. Cech charakteru nie da się wyuczyć, ale można je kształtować, wykorzystując do tego celu merytoryczną wiedzę poznaną np. na studiach z zakresu kreatywnego projektowania ubioru i wykorzystywania do tego celu już istniejące zasoby i technologie. Kto wie, być może nabyte w ten sposób umiejętności pozwolą na awans na intratne stanowiska, takie jak np. dyrektor kreatywny...
Reasumując, wiedza i kreatywność to dwie cechy, dzięki którym można odnieść sukces w świecie mody. I właśnie dlatego warto doskonalić swoje umiejętności na kierunkach związanych z modą.