Kupowanie na AliExpress, a ochrona kupujących
Kupowanie online wiąże się z nieodłącznym ryzykiem. W przeciwieństwie do robienia zakupów w sklepie fizycznym, nie możesz zobaczyć przedmiotu przed zakupem. Nie możesz wyczuć produktu podczas testowania pod kątem jakości wykonania lub sprawdzenia elementu elektronicznego, aby upewnić się, że wszystkie funkcje działają zgodnie z opisem.
Czy na Aliexpres można bezpiecznie robić zakupy? W końcu wiele tanich chińskich produktów na Ali express nie jest dostępnych w sklepach, dlatego jesteśmy zdani na nasz rozsądek. Sprawdź aktualne promocje z alliexpress na Alltopbrands. Zwykle decyzję podejmujemy wyłącznie na podstawie opisu i kilku zdjęć. Dlatego ważne jest, aby każdy sklep internetowy posiadał solidną politykę ochrony kupującego. Ali express oferuje dwie ważne gwarancje:
- Pełny zwrot pieniędzy, jeśli nie otrzymasz zamówienia: jeśli przedmiot nie pojawi się lub nawet nie dotrze w terminie określonym przez sprzedawcę, możesz ubiegać się o pełny zwrot pieniędzy. Otrzymasz pełny zwrot pieniędzy w ciągu 15 dni.
- Pełny lub częściowy zwrot pieniędzy, jeśli przedmiot nie jest zgodny z opisem: jeśli zakup znacznie różni się od oczekiwanego, masz dwie możliwości. Możesz albo zwrócić przedmiot, aby otrzymać pełny zwrot pieniędzy, albo zatrzymać go i otrzymać częściowy zwrot pieniędzy.
Jak rozwiązywać spory na Ali express?
Niestety, podobnie jak w przypadku innych witryn eCommerce, otrzymanie zwrotu pieniędzy za brakujący, wadliwy lub nieprawidłowy produkt nie jest tak proste, jak zwykłe kliknięcie przycisku „Zwrot”. Musisz przejść przez cały proces sporu.
Najpierw musisz skontaktować się ze sprzedawcą i bezpośrednio z nim zgłosić swój problem. Jeśli podnosisz spór przed zakończeniem zamówienia lub po upływie 15 dni od jego zakończenia, jest to jedyna dostępna opcja. Więcej przydatnych przewodników o Aliexpress Polska znajdziesz na stronie Alltopbrands. Jeśli nadal jesteś na etapie przedrealizacyjnym, a sprzedawca odmawia współpracy, musisz poczekać na zamknięcie zamówienia i zgłosić problem do Alliexpres. Niestety, jeśli przekroczysz 15-dniowy okres, a sprzedawca odmówi współpracy, nie masz możliwości zwrotu.
Po drugie, jeśli minęło 15 dni i nie jesteś zadowolony z odpowiedzi sprzedawcy, możesz otworzyć bilet sporu. To sprawia, że proces jest formalny.
Po trzecie, jeśli nie jesteś zadowolony z formalnych dyskusji, możesz przekazać sprawę do Aliexpress Polska. Będzie wtedy działała jako mediator między Tobą a sprzedawcą w celu osiągnięcia rozwiązania.
Uczciwi sprzedawcy na Aliexpress Polska
Najprostszym sposobem na uniknięcie korzystania z kanałów zwrotów i sporów jest znalezienie renomowanego sprzedawcy. Dzięki temu zamawianie z Alliexpress jest znacznie mniej niepokojące. Odwiedź również portal https://alltopbrands.pl, gdzie znajdziesz tylko i wyłącznie produkty od sprawdzonych sprzedawców z ali express. Jeśli tysiące zadowolonych klientów korzystało ze sprzedawcy w przeszłości, jest znacznie mniej prawdopodobne, że napotkasz problemy. Najbardziej oczywistym sposobem sprawdzenia sprzedawcy jest przyjrzenie się jego historii. Na dowolnej stronie sprzedającego kliknij kartę Opinie, aby uzyskać pełne zestawienie. Aby bezpiecznie kupować tanią technologię z chińskich witryn, niezbędne jest sprawdzenie opinii sprzedawców.
Każdy sprzedający ma procent pozytywnych opinii i wynik opinii. Wynik opinii to suma wszystkich ocen przeliczona na punkty. Oceny cztero- i pięciogwiazdkowe są warte jeden punkt, trzy gwiazdki są warte zero, a oceny jedno- i dwugwiazdkowe odejmują jeden punkt.
W dalszej części strony możesz zobaczyć oceny w postaci gwiazdek podzielone na Przedmiot jako opisany, Komunikacja i Szybkość wysyłki. Dla każdej podkategorii możesz sprawdzić, czy dany sprzedawca jest powyżej lub poniżej średniej witryny.
Wreszcie, u dołu strony zobaczysz historyczne spojrzenie na ich wyniki wraz z komentarzami kupujących.