Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 28 listopada 2024 07:44

Prokrastynacja - jak sobie z nią radzić?

Prokrastynacja to nic innego jak odciąganie obowiązków na coraz bardziej odległy termin. Spowodowana jest ona nie tylko cechami osobowymi, lecz również zbyt dużym rozciągnięciem zobowiązań w czasie naszej pracy. Z jej powodu problemy mogą mieć pracownicy niemal dowolnej profesji. Jak w takim razie radzić sobie z nią niezależnie od branży?
  • 18.06.2020 12:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Prokrastynacja - jak sobie z nią radzić?

Pierwszy krok idealną motywacją

Najgorszy w prokrastynacji jest pierwszy krok do rozpoczęcia wykonywania powierzonych obowiązków. Z każdym kolejnym motywujemy się zmniejszającą się liczbą zobowiązań, które wykonujemy. Musimy jednak pamiętać, iż bez odpowiedniego systemu nagród i kar bardzo szybko możemy powrócić do punktu wyjścia. Warto więc poprosić kogoś o pomoc. Może to być zarówno współpracownik, jak i szef, ale również ktoś z rodziny.

 

Pozbądź się rzeczy, które Cię rozpraszają

Dobrym rozwiązaniem w przypadku zaistnienia zjawiska, którym jest prokrastynacja jest pozbycie się rozpraszaczy ze swojego otoczenia. Dotyczy to zarówno urządzeń i przedmiotów, jak i interakcji międzyludzkich oraz zbędnych czynności. Walce z prokrastynacją sprzyjać będzie praca w trybie offline. Niemniej, niezbyt duża liczba firm może pozwolić sobie na taki system świadczenia usług. W przypadku wystąpienia zjawiska prokrastynacji w naszym otoczeniu dobrze jest porozmawiać na ten temat z innymi pracownikami.

 

Zmiana systemu pracy

Niektóre firmy oferują zróżnicowany system pracy, o czym informują już na poziomie ogłoszeń zamieszczanych m.in. na portalu Pracuj.pl. Wówczas pracownik może realizować swoje obowiązki m.in. w sposób zdalny. Praca w domowym zaciszu wielu osobom może pomóc w walce z prokrastynacją. Należy jednak pamiętać, iż tylko odpowiednio zaaranżowany home office uchroni nas przed nadmiernym rozpraszaniem się. Ponadto, jeśli pracujemy zdalnie musimy zadbać o prawidłowe i efektywne zarządzanie czasem. Tylko wtedy pogodzimy obowiązki służbowe z tymi domowymi.

--- Artykuł sponsorowany ---