Brak przejrzystości komunikatów
Brak konkretów, zdawkowe informacje bądź rozemocjonowany ton to najczęstsze powody, dla których komunikat przestaje być przejrzysty. By tego uniknąć, pracodawca już na etapie ogłoszenia o pracę zamieszczanego np. na Pracuj.pl powinien informować o możliwości świadczenia obowiązków w trybie zdalnym. W ten sposób poszczególni pracownicy będą przygotowani na sposób komunikacji opierający się na mailingu czy rozmowach telefonicznych.
Całkowity lub częściowy brak odpowiedzi
Bardzo często zdarza się, iż osoby odpowiedzialne za poszczególne zadania przed przystąpieniem do nich nie informują osoby koordynującej. Wówczas nie może ona ustalić, kto aktualnie odpowiada za jakie działania. W ten sposób w bardzo krótkim czasie firmę ogarnia chaos, który może być pogłębiany przez ustawiczny brak odpowiedzi od poszczególnych osób. Pracodawca bądź kierownik powinien wymóc na takich pracownikach kontakt z firmą, czy to w sposób telefoniczny, czy mailowy. Dobrym sposobem może być w tym przypadku wykorzystanie specjalistycznego oprogramowania do kontroli zatrudnionych.
Emocjonalne nasycenie komunikatów
Plotki, opinie, komentarze, osobiste animozje – wszystko to ukryte w wiadomościach wewnątrz-firmowych utrudnia komunikację i destruktywnie sprzyja pracy. Skutki takich działań są tym większe, im bardziej publiczne są tego typu wiadomości. W celu ich unikania należy wypracować profesjonalne podejście do komunikacji zawierającej odpowiednie zwroty grzecznościowe. Pomóc w tym może sformalizowanie komunikatów bądź nadanie specjalnej etykiety przy rozmowach na linii koordynator projekt a jego wykonawca.